Reklam Geyikleri

* * * * İçinde reklam, reklamcı geçen gevişler için uçsuz bucaksız otlaklarr !! * * * *

Yazar, art dir., müştem, stratejici, medyacı, araştırmacı, patron, müşteri... herkese açık. Katılmak isteyen arkadaşlar, lütfen, nerede ve hangi konumda çalıştıkları bilgisini reklamgeyikleri [a] gmail.com adresine bir e-posta ile ativersin.

Cuma, Ekim 20, 2006

Dünya malı dünyada, gerisi akıllarda kalır!

Uzun zamandır ekranlarda görüyordum ama ısrarla yorum yapmaktan kaçınıyordum. Ajansta çok fazla konuşuldu ama buraya taşımayı istememiştim.
Ancaaaak dayanamadım, yakın zamanda tekrar görünce yazma gereği duydum.

Çok uzun bir girizgah olsa da bahsedeceğim alamet-i farika Sezon Pirinç.

Hani şu ünü neredeyse Doğu Hun İmparatorluğu’na kadar gitmiş, hatta pirincin anavatanından bu besin mamulünü kullandıklarından dolayı özür diletecek kadar meşhur marka.

Çin’li kocanın büyük bir iştahla yemek yemesine engel olan geleneksel chop-stick’lerini kırmasını sağlayacak kadar eşsiz lezzete sahip olsa gerek. Hatta, Türk ev hanımımız, eşinin Çin malı olduğunu, cümlelerinden birine iliştirerek Türk-Çin dostluğundan bile gem vuruyor. Bir anlamda sosyal yönüyle de oldukça kuvvetli mesajlar veriyor. “Yerli malı, yurdun malı” kelamını genişletiyor, kavram biraz da “dünya malı, yurdun malı” haline bürünüyor.

Tüm bu yorumlarımın vereceği dayanılmaz acımasızlığı göz ardı ederek tekrar düşündüğümde, yine aynı sonuca varıyorum. İşimiz tüketiciyle empati kurarak iletişim yapmaksa, etik değerleri ve başkalarına saygıyı elden bırakmamaktan yanayım.

Yine de bu hale gelmesinde ajansların tek başına hareket etmediğini düşündüğümden yapanların ellerine sağlık!

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home